AGM Kelab Fotografi Kenyalang (KFK) & Sunset

Posted: April 20, 2009 in Uncategorized

Cuti dan hujung minggu adalah hari yang di tunggu-tunggu oleh semua orang. Tidak semua orang boleh duduk diam pada cuti tersebut. Masing-masing sibuk dengan aktiviti serta agenda tersendiri.

Aku adalah orang yang termasuk dalam golongan tersebut. Pada Ahad lepas, aku buat pertama kalinya melibatkan diri dalam Annual General Meeting Kelab Fotografi Kenyalang (KFK) http://www.kfk.com.my ke-2. Mengapa aku turut hadir meeting tersebut?? …. Aku hadir sebab aku sudah menjadi ahli rasmi untuk KFK hehehehe. Kalau nak tahu apa itu KFK ..sila-silalah klik pada link di atas.

Selepas AGM aku terus ke Hotel Grand Margherita (dulu dikenali sebagai Holiday Inn Kuching) . Kedua orang tua aku menginap disana untuk 1 hari saja. Penginapan tersebut dibayar sepenuhnya oleh kakak sulung aku sebagai hadiah harijadi Bapa ku. Permandangan bilik tersebut memang cantik sebab mengadap kampung dan sungai serta Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dalam proses pembinaan.

Aku pun mengambil kesempatan untuk mengukir kenangan dengan mengambil gambar matahari terbenam. Orang kata kalau shoot guna  RAW image format, hasil gambar akan cantik. Selama ini aku shoot guna JPEG format sahaja.

kalau nak tau cantik ke tidak, anda tengoklah sendiri dan teliti gambar dibawah. Kalau tidak cantik .. maaf lah sebab pertama kali shoot guna RAW format dan kalau cantik, terima kasih lah sebab sudi tengok blog aku.

Jin’s,

Freelance Photographer/ Jurugambar Bebas

Wedding Photography/Jurugambar Perkahwinan

Kuching, Sarawak

+6012.890.44.11

Comments
  1. jo says:

    Bro,apa kabar …have a look at my picture tru out sarawak ok….journey heheehehehe

Leave a Reply

